မင္းသန္းထုိက္(ေဒးဒရဲ)
“သမုိင္းဆုိသည္မွာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အေၾကာင္းအရာလည္း မဟုတ္၊ လူတစ္စု၏
အေၾကာင္းအရာလည္း မဟုတ္ေပ။ သမုိင္းသည္ လူသားတစ္ရပ္လုံး၏ အေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္”
အထက္ပါ စကားစုတို႔မွာ ဒသမတန္း ျမန္မာ့သမုိင္းစာအုပ္ အမွာစာမွျဖစ္သည္။
သို႔ႏွင့္တုိင္ အခ်ဳိ႕ေသာျဖစ္ရပ္မ်ား၊ ပုဂိၢဳလ္ေရးဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားက
၀ိ၀ါဒကဲြလဲြေနဆဲ။
သာဓကအားျဖင့္ မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္က က်န္စစ္သားကို အေနာ္ရထာ၏သားဟု ဆိုသည္။
သမုိင္းသုေတသီ တင္ႏုိင္တိုးက ဇာတာေတာ္ပုံရာဇ၀င္အရ အေနာ္ရထာသည္ ၃၇၆
ခုဖြားျဖစ္၍ က်န္စစ္သားကို ၃၉၂ ခုဖြား ျဖစ္သျဖင့္ ၁၆ ႏွစ္သာကြာသည္။
အေနာ္ရထာ ၁၆ ႏွစ္သားအရြယ္၌ က်န္စစ္သားကို ဖြားၿပီးျဖစ္ရလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္
အေနာ္ရထာသည္ အသက္(၃၀)အရြယ္က်မွ မင္းျဖစ္ကာ ေ၀သာလီျပည္မွ ဆက္သေဘာ
ပဥၥကလ်ာဏီမင္းသမီးႏွင့္ လက္ဆက္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က်န္စစ္သားသည္
အေနာ္ရထာႏွင့္ ပဥၥကလ်ာဏီတို႔မွ ေမြးဖြားျခင္းမဟုတ္ဟု စိစစ္ျပထားသည္။
ထုိ႔အတူ ပုဂံပ်က္အၿပီး ရွမ္းညီေနာင္သုံးဦးတို႔ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ
ျပည္ငယ္မ်ားကို မွန္နန္းရာဇ၀င္ႏွင့္ ဦးကုလားရာဇ၀င္တုိ႔က ျမင္စုိင္း၊
မကၡရာ၊ ပင္လယ္ဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ကဗ်ာလက္ေရြးစင္၊
ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ကဗ်ာ မိတ္ဆက္၌မူ ျမင္စိုင္း၊ စစ္ကိုင္း၊ ပင္းယဟု
ဆိုထားျပန္သည္။ မည္သူမွန္၍ မည္သူမွားေလသနည္း။ အမတ္ႀကီးဗညားဒလ စီရင္ေသာ
ရာဇဓိရာဇ္အေရးေတာ္က်မ္း၌ မြန္သူရဲေကာင္း သမိန္ဗရမ္းႏွင့္ တ႐ုတ္စစ္သူႀကီး
ဂါမဏိတို႔ အင္း၀ၿမိဳ႕၌ ျမင္းစီးခ်င္း တုိက္ၾကသည္ဟု ဆုိသည္။
သမုိင္းပညာရွင္ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းကမူ “သမိန္ဗရမ္းနဲ႔ ဂါမဏိ၊
သမိန္ဗရမ္းနဲ႔ စလုံေက်ာ္ေခါင္၊ ဇာတ္လမ္းႏွစ္ပုဒ္ဟာ တကယ္ဟုတ္ပါ့မလား”ဟု
သံသယႏွင့္ ဆိုထားေပသည္။
(ေဒါက္တာသန္းထြန္း-ျမန္မာသမုိင္းအတိုအထြာ-ကံ့ေကာ္ၿမိဳင္စာေပ-၂၀၁၁)
လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ၇၀ နီးပါးက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားက
စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္တစ္အုပ္ မတူကဲြျပားေနသည္ ဆုိလွ်င္ေတာ့ ယခုလို
သမုိင္းလက္လွမ္းမီဆဲ ကာလ၌ ဘယ္ဟာအမွန္ဆိုတာ ညႇိႏႈိင္းစိစစ္ အတည္ျပဳေပးဖို႔
လိုသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလုိင္လ ၁၉ ရက္ (၆၅)ႏွစ္ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႔
အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ေဒးဒရဲၿမိဳ႕၊ စာေပခ်စ္သူမ်ားအဖဲြ႕က ဦးစီးတည္ေထာင္ထားေသာ
အလင္းတံခါး စာဖတ္ခန္းအင္အားစုက အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏
အတၱဳပၸတၱိအက်ဥ္းမ်ား ပါ၀င္ေသာ လက္ကမ္းစာေစာင္တစ္ခု ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္ကား တုိင္းျပည္အေပၚ ေက်းဇူးရွိခဲ့ေသာ အာဇာနည္ႀကီးမ်ား
အေၾကာင္းကို ယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေလးမ်ား သိရွိကာ အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္
ျပန္႔ပြားေစလို၍ ျဖစ္သည္။ သည္လက္ကမ္းစာေစာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ပင္တာ၀န္ယူ၍
စီစဥ္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လက္လွမ္းမီရာ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္စင္ေပၚမွ
စာအုပ္မ်ားႏွင့္ပင္ အလြယ္တကူ ကိုးကား၍ အာဇာနည္ႀကီးမ်ား၏ အတၱဳပၸတၱိအက်ဥ္းကို
ျပဳစုလုိက္သည္။ သည္တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အတၱဳပၸတၱိ၌
ဘီအုိင္ေအဖဲြ႕စည္းသည့္ႏွစ္ကို ၁၉၄၁ ဒီဇင္ဘာဟုလည္းေကာင္း၊
ဘီဒီေအဖဲြ႕စည္းသည့္ႏွစ္ကို ၁၉၄၂ ၾသဂုတ္လဟုလည္းေကာင္း ထည့္လုိက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ကိုးကားလုိက္သည့္ စာအုပ္မွာ “ဖိုးေအာင္ေလးျပဳစုသည့္
ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ရက္စဥ္သမုိင္း” စာေပဗိမာန္ ၂၀၀၄ ျဖစ္သည္။
ထိုလက္ကမ္းစာေစာင္ ထုတ္ေ၀ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔၌ပင္ စာေပမိတ္ေဆြတစ္ဦးက
ကၽြန္ေတာ့္ထံ စာျဖင့္အေၾကာင္းၾကားလာသည္။ ဘီဒီေအဖဲြ႕စည္းသည့္ ခုႏွစ္၊ လတုိ႔
မွားယြင္းေနေၾကာင္း၊ ဘီဒီေအအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖဲြ႕စည္းသည့္ႏွစ္မွာ ၁၉၄၃ ခု
ဇူလုိင္ ၂၇ ရက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာင္သန္း၏ ေအာင္ဆန္းစာအုပ္မွ ထုိအေၾကာင္းပါေသာ
စာမ်က္ႏွာကို မိတၱဴဆဲြလ်က္ သက္ေသအျဖစ္ ထည့္ေပးလုိက္သည္။ ထိုမိတ္ေဆြ၏
စာကိုဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ပင္ ေခါင္းႀကီးသြားသည္။ လက္ကမ္းေတြကလည္း
ေ၀ၿပီးၿပီ။ မွားသြား၍ ကိုယ္သိကၡာက်မွာထက္ ကေလးေတြ အမွတ္မွားသြားမွာ
စိုးရိမ္သည္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကိုးကားလုိက္သည့္ စာအုပ္ကို
ျပန္ယူၾကည့္ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္မမွား။ ဘီဒီေအ စဖဲြ႕စည္းသည့္ေန႔ကို ၂၆ ၾသဂုတ္
၁၉၄၂ ဟုပင္ ျပထားသည္။ ၂၇ ဇူလုိင္ ၁၉၄၂ ကို ဘီအိုင္ေအ ဖ်က္သိမ္း၍
ဘီဒီေအစစ္ဌာနခ်ဳပ္ (ဗဟိုစစ္႐ုံးခ်ဳပ္)ကို ပ်ဥ္းမနား၌ ဖြင့္လွစ္ေသာ
ရက္စဲြအျဖစ္ ျပထားသည္။ ေအာင္သန္း၏ ေအာင္ဆန္းစာအုပ္ပါ
ဘီဒီေအေျပာင္းလဲဖဲြ႕စည္းသည့္ ရက္စဲြႏွင့္ ရက္၊ လတို႔တူၿပီး ခုႏွစ္မတူ။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ဘ၀င္မက်။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီသမုိင္းနီးနီးကေလးက
ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ရမွာတုံး။ တျခားစာအုပ္ေတြမွာေရာ ဘယ္လိုေရးၾကသလဲ။ သိခ်င္လာသည္။
ဒါနဲ႔ စာဖတ္ခန္းေရာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္စင္မွာပါရွိသည့္ လက္လွမ္းမီရာ
သမုိင္းစာအုပ္မ်ားကို ရွာေဖြဖတ္ၾကည့္ေတာ့မွ ပို၍ပင္ ရင္ေမာရေတာ့သည္။
“၁၉၄၂ ခု ဇူလုိင္လ ၇ ရက္တြင္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ကို
ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္(ဘီဒီေအ)ဟု ေျပာင္းလဲဖဲြ႕စည္းလုိက္သည္” (ဒသမတန္း
ျမန္မာ့သမုိင္း ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ပညာသင္ႏွစ္)
“၁၉၄၂ ဇူလုိင္လတြင္ ဂ်ပန္အာဏာပိုင္တို႔က တပ္ဖဲြ႕၀င္ဦးေရ
ႏွစ္ေသာင္းငါးေထာင္ရွိေသာ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းလုိက္သည္။
ဤသို႔
အင္အား ၂၅၀၀၀ ရွိေသာ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ကို အင္အား ၃၀၀၀ မွ်သာရွိေသာ
ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖဲြ႕စည္းခဲ့ရေတာ့သည္”
(ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ မွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း-တကၠသိုလ္စိန္တင္-အားမာန္သစ္စာေပ ၂၀၀၈ ႏုိ၀င္ဘာ
ပထမအႀကိမ္)
“၁၉၄၂ ဇြန္ ၂၇၊ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ (ဘီအုိင္ေအ)ကို
ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္ (ဘီဒီေအ)အျဖစ္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕၌ ျပန္လည္ဖဲြ႕စည္းသည္”
(ႏွစ္ဆယ္ရာစု ျမန္မာ့သမုိင္းကို ေျပာျပေနေသာ ေန႔ရက္မ်ား၊ သန္း၀င္းလႈိင္၊
ကံ့ေကာ္၀တ္ရည္စာေပ၊ ၂၀၀၉ ေမ ပထမအႀကိမ္)
“၁၉၄၂ ခု ဇူလုိင္လ ၂၇ ရက္တြင္ ဘီအုိင္ေအကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး ဘီဒီေအ
(BDA)ေခၚ ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္ (Burma Defence Army)ကို
ျပန္လည္ဖဲြ႕စည္းသည္။ (မူရင္းအတုိင္း) (ကိုလုိနီေခတ္ ျမန္မာစာေပသမုိင္း၊
ေမာင္ခင္မင္၊ ဓႏုျဖဴ၊ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိ အႏုပညာ၊ ၂၀၁၀ မတ္ ပထမအႀကိမ္)
“လြတ္လပ္ေရးရၿပီး လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ ထားရန္မလို၊ ကာကြယ္ေရးတပ္သာ
ထားရန္လိုသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ၁၉၄၃ ခု ဇူလုိင္လ ၂၇ ရက္တြင္
ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ (ဘီအုိင္ေအ)ကို ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္(ဘီဒီေအ)အျဖစ္
ေျပာင္းလဲ၍ တပ္သားဦးေရကိုလည္း သုံးေထာင္ထိ ေလွ်ာ့ခ်လုိက္ေလသည္”
(ေအာင္သန္း၏ ေအာင္ဆန္း၊ ပုဂံစာအုပ္တုိက္၊ ၁၉၆၅ ဇူလုိင္ ၁၉)
ကၽြန္ေတာ္၏ လက္တစ္ကမ္းတြင္ရွိေသာ စာအုပ္မ်ားကို
ေမႊေႏွာက္ၾကည့္လုိက္သည္ႏွင့္ပင္ ရက္စဲြမ်ားက တစ္အုပ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။
ဘီဒီေအဖဲြ႕စည္းသည့္ ကိစၥတစ္ခုတည္း၌ပင္ ဤမွ်ကြဲလဲြေနလွ်င္
အျခားကိစၥမ်ား၌လည္း ကဲြလဲြခ်က္မ်ား ရွိေနမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ေနာင္လူငယ္ မ်ဳိးဆက္မ်ားအတြက္ အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာႏုိင္သည္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္
ျမန္မာႏုိင္ငံကိုထား။ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ပိုင္း
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ သမုိင္းရက္စဲြမ်ားကေတာ့ ကဲြလဲြမႈမရွိ တူညီသင့္သည္ဟု
ထင္သည္။ မၾကာမီ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွတ္တမ္း ႐ုပ္ရွင္လည္း ႐ိုက္ကူးေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
ဘယ္ရက္စဲြကို အမွန္ယူမလဲ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ အေကာက္အယူ မွားခဲ့ေသာ္
ဖန္တီးသူတို႔ ႀကိဳးစားဖန္တီးရက်ဳိးမနပ္ ျဖစ္လိမ့္မည္။
သမုိင္းဆုိင္ရာ စာအုပ္စာတမ္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားသူတုိ႔သည္
သမုိင္းထဲတြင္ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ရက္စဲြမ်ားႏွင့္ မကဲြလဲြေအာင္ စနစ္တက်
ေလ့လာၿပီးမွ ေရးသားေစခ်င္သည္။ သမုိင္းပညာရွင္ႀကီးမ်ား စုေပါင္းျပဳစုထားေသာ
“ျမန္မာ့ရက္စဥ္သမုိင္း” ကဲ့သို႔ေသာ စာအုပ္မ်ဳိးလည္း ရွိၿပီးျဖစ္ရာ ျပဳစုသူ
ပညာရွင္တို႔၏ ပညာဂုဏ္ကို ေထာက္ခ်င့္၍ ကိုးကားထိုက္သည္ဟု ထင္ပါသည္။
ျမန္မာ့သမုိင္းကို ေလ့လာဖတ္႐ႈၾကမည့္ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္မ်ားအတြက္ သမုိင္းထဲက
ရက္စဲြေတြ အကဲြကဲြအလဲြလဲြ မျဖစ္ေစခ်င္ပါေလ။ ။
(ယခုေဖာ္ျပပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ http://kyawhtetwin.blogspot.com/2013/08/blog-post_9173.html မွကူးယူေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္)
0 comments:
Post a Comment